2017. december 13., szerda

Dobj, olvass, rajzolj, írj!

Külföldi oldalakon már többször találkoztam olyan feladatlapokkal, ahol dobókockával kell dobni, és úgy kell rajzolni, vagy olvasni. Rajzolósat már többször csináltunk a gyerekekkel, és mondanom sem kell, mindig nagyon tetszett nekik. Olvasni még nem próbáltam így, de egyszer mindennek eljön az ideje.
A kis elsőseim nagyon szépen olvasnak, az írás azonban kicsit döcögősebben megy. Ahogy pár napja írtam, nehezen megy a nyomtatott - írott betűk egymáshoz rendelése, illetve a hangokhoz tartozó betűk alakjának felidézése. Mivel összevont osztályba tanítok kevés idő jut a közös gyakorlásra, de most kitaláltam egy olyan játékot amivel mindent tudok ellenőrizni: az olvasást, a szövegértést és az írást is.

A játékhoz ezt az alapot használtam: 

FORRÁS

Az olvasókönyvből olyan szavakat kerestem, amit már le tudunk írni, és nehézségi fokok szerint bepakoltam őket ezekbe az oszlopokba. 

A játék menete a következő: a gyerekek dobnak a dobókockával, majd a nekik szimpatikus oszlopból (képességeiknek megfelelően) kikeresik a dobott értéknek megfelelő szót. Elolvassák, leírják, majd lerajzolják egy lapra, amit olvastak. Itt nincs verseny, illetve mindenki győztes, ha hibátlanul oldotta meg a feladatot. 


Ha tetszik az ötlet, nyomtassátok ki, és kezdődhet a komplex fejlesztés!

Jó játékot, jó tanulást!

2 megjegyzés: