2017. január 21., szombat

Madhubani páva

Amikor a múlt héten, Indiához keresgéltem feladatokat, egy érdekes megoldásra bukkantam. Ez a Madhubani (vagy Mithila) művészet, festészet(?). Bár keresgéltem magyar nyelvű információt a stílusról, nem találtam semmit. Így ha nem lennék teljesen pontos a meghatározással, kérem a hozzáértő kollégákat, egy megjegyzésben egészítsék ki, vagy javítsák a tudnivalókat!

A "Madhubani (vagy Mithila) art" Indiában elterjedt stílus. A festés  ujjakkal, gallyakkal, kefékkel, tollakkal történik és jellemző a geometrikus minták alkalmazása. A festmények hagyományosan mitológiai, népi témákat és egyházi szimbólumokat ábrázolnak, mint például a hal, papagáj, elefánt, teknős, nap, hold, bambusz, fa, lótusz, stb. A stílusra általában jellemző a kettős határ, ami 3 dimenziós megjelenést ad a képnek. 

És akkor nézzük is, miről van szó. 

FORRÁS


FORRÁS

Ha saját rajzot akartok készíteni, ERRE az oldalra feltétlenül látogassatok el, mert itt többféle motívumot találtok, ami sokat segít a formák kitöltésében. Ízelítőül néhány kép:









Nekem az alábbi kép tetszett meg, ezért ezt készítettük el a gyerekekkel. Instrukciót a készítés lépéseihez ITT és ITT találtam. 
Egyébként a Youtube-on is kereshettek olyan videókat, ahol ezzel a technikával készítenek képeket, ha begépelitek, hogy madhubani painting. 





A gyerekek nagyon szépen dolgoztak, aminek meg is lett az eredménye:







Ha tetszik a stílus, készítsétek el Ti is, vagy hozzatok létre saját képet!

Jó kreatívkodást!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése