2016. április 28., csütörtök

Kalendárium - gyakorlás kártyákkal, párbajozással


Pár napja írtam arról, hogy milyen jót szórakoztam (no meg bosszankodtam) a tanítványaim ötletein, amit a kalendárium adott napjaihoz kapcsoltak. A múlt órán még 9 esemény jött hozzá, a számonkérésre azonban kitaláltam egy újabb dolgot.
Arra gondoltam, hogy ismét készítek memóriakártyát, aminek a felére az események, a másik felére a dátumok kerülnek majd. Sajnos nem jutott rá idő. (Még mindig el vagyok havazva, nem is tudom, mi lesz az év végi hajrában.) De az összefoglalásra az is meglesz.


Aztán arra gondoltam, miért ne készíthetnék el a kártyákat a gyerekek. Nem memóriakártyának, hanem úgy, hogy a rajzlap egyik oldalára írják a dátumot, és a másik oldalára rajzolnak valamit, ami az eseményt szimbolizálja. Néhány dolgot megbeszéltünk, hogy értsék, mit várok tőlük, aztán minden asztal kapott 19 kis kártyát. Ügyesen dolgoztak, és elkészült minden csapatnak a saját kártyajátéka. Míg rajzoltak, rögzítették is a jeles napokat a hozzájuk tartozó időponttal együtt. 

Ma ezzel játszottunk. 
Óra elején minden asztal megkapta a saját kártyáját, melyből minden tanuló 4-4 kártyát kapott. A rajzot nézve a csapat tagjai felidézték az eseményeket, az időpontokat, és hogy mit kell tudni arról a napról. Ha az adott tanuló nem mondott el mindent, kiegészítették egymást.






Ezután jött a "Párbaj"
Mikor a vízparti emlősökről tanultunk, azt játékot találtam ki (aminek a Párbaj nevet adtam), hogy a négy asztal közül 2 olvassa az ismeretanyagot a hódról, a másik 2 a vidráról. Kb 5 perc után a két-két csapat egymással párbajozva számolt be arról, hogy mit jegyzett meg az adott idő alatt. Annyira ügyesek voltak, hogy 1-2 mondatot kivéve mindent elmondtak az olvasott állatokról. 

Ma ismét sor került a párbajra, a kártyák segítségével
Mivel közben ültetés volt, és csak 3 asztalnál ülnek a gyerekek, így mindhárom csapat egyszerre párbajozott egymás ellen.
Húztam egy kártyát a csomagból, bemondtam a dátumot, aztán sorban minden asztaltól 1-1 tanuló hozzáfűzte azt, amit arról a napról tudott. Az a csapat kapott pontot, aki az egyes eseményekről a legtöbb dolgot mondta el. 

Játékszabály:
Hogy mindenki törje a fejét, megbeszéltük, hogy az 1. dátumot az 1. asztal 1. játékosa kapja. Ő mondott egy dolgot, ami a dátumhoz kapcsolódott. Ezután a 2. asztal 1. játékosa jött, majd a 3. asztal 1. játékosa, ismét az 1. asztal 1. játékosa, és így tovább, addig, míg tudtak mondani bármi olyan dolgot, ami nem hangzott el addig. A 2. dátumot az 1. asztal 2. játékosa kapta, és ő párbajozott a 2. és 3. asztal 2. játékosával. És így tovább, míg mindenkire rá nem került a sor. Van egy kis homokórám, azzal mértem az időt. A csapat tagjai segíthették a társukat. 12 eseményt beszéltünk így meg, és remélhetőleg ezek után nem fogom azt a választ hallani, hogy február 2-a az, hogy a zsiráfon mérjük a hőmérsékletet! 


Ha tetszik az ötlet, próbáljátok ki ti is!

Jó játékot, jó tanulást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése