2016. január 11., hétfő

Újévi szerencsemalacok

Az új év első (mai) technika óráján szerencsemalacot készítettünk a gyerekekkel. (Egyéb teendők miatt a múlt héten nem én voltam velük.) Gondoltam, még továbbra is év eleje van, így nem veszíthet az aktualitásából a malacka.
Ami érdekes ebben a dologban, hogy ez teljesen az én "gyermekem". Volt már olyan máskor is, hogy saját ötletet mutattam, de inkább mások munkáit módosítottam a szám íze szerint. Most viszont valahogy kipattant a fejemből ez az ötlet, és mivel minden hozzávaló megvolt, meg is csináltam a prototípust, majd órán elkészült a 13 darabos kollekció. Reggelre azt is megálmodtam, hogy önmagukban nem annyira mutatósak ezek a malacok, így a szünetben rajzoltam egy négylevelű lóherét, majd az alapján legyártottam a sablonokat.






          Szükséges anyagok:
          dugó
          rózsaszín zseníliadrót
          rózsaszín dekorgumi
          zöld karton


A malackához egy fél dugó elég, így a dugókat sniccerrel keresztben kettévágtam, úgy kapták meg a gyerekek. Ragasztópisztollyal dolgoztunk, mert nem voltam benne biztos, hogy Technokollal működne-e a dolog. Először húztam egy csíkot a dugókra, majd  mindenki feltekerte rá és ezáltal rögzítette a zseníliadrótot. Dekorgumiból nyírták ki a malac fejét, orrát és a hátsóját, amit felragasztottunk a dugóra. (Bocsi, de nem tudom szebben mondani.) Ezek után a dugóba ollóval szúrtak 4 lyukat a lábaknak és egyet a faroknak. Ezek is zseníliadrótból készültek.
A kartonra körberajzolták a sablont, kinyírták, majd ráírták a szöveget, végül ráragasztottuk a malackákat. Óra végére el is készültünk velük.
Tádámmmm! Ugye milyen aranyosak! Remélem mindenkinek szerencsét hoznak az idén!








Ha megtetszettek a malackáink, készítsétek el ti is!

Jó kreatívkodást!




5 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes, és a kész munkák is aranyosak lettek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Ez a dicséret nagyon kellett mára. :))

      Törlés
  2. Szenzációsan jók lettek! Jövőre elteszem az ötletet.

    VálaszTörlés
  3. Szenzációsan jók lettek! Jövőre elteszem az ötletet.

    VálaszTörlés