2015. április 11., szombat

Korábbi évek anyák napi műsorai: 2006-2007 és 2010-2011-es tanévek 1. osztály

Már nem emlékszem, hogy mi lehetett az oka, hogy 2011-ben nem készült új műsor, hanem a régiek közül kotortam elő egyet, amit a 2006-2007-es tanévre készítettem. Itt még klasszikusnak mondható anyák napi dalokat énekeltünk, zenei alap nélkül, amit volt kolléganőmtől, a  már említett Marika nénitől kapott könyvből (Melléklet az ünnepek ünnepélyek füzethez volt a címe) kottáztam át egy hangjegyfüzetbe. Azóta ezek a dalok, sok egyéb dallal megjelentek egy kiadványban, Anyák napi köszöntők címmel.



Íme a műsor:


Zene: 


 Kéry Viola : Az édesanyák 

Ezen évnek legszebb napja
Május első vasárnapja.
Azok kapnak most az egyszer,
Akik adnak szeretettel.

S cserébe csak annyit kérnek,
Mi is úgy szeressük őket,
Ahogy minket ők  szeretnek,
Ezért mindent elkövetnek.




Csányi Gyöngyi: Szépen szóló muzsika

A világon minden gyerek,
magyar gyerek, néger gyerek,
orosz gyerek, lengyel gyerek,
minden karon ülő baba
gőgicsélő első szava:
„Mama, mama, mama, mama!”

Erdő mélyén azt súgja a
súgó-búgó vadalmafa,
ha rikkant a rigó fia
vagy fuvolás ia-fia,
annak is csak az a dala:
„Mama, mama, mama, mama!”

Azt zümmögi a gép zaja,
azt a vasút vasmoraja,
a szekerek friss robaja,
ha villamos röpít haza,
kerekének a dallama:
„Mama, mama, mama, mama!”

Mintha minden visszhangzana,
úgy zeng ez a szép muzsika,
viszi szellők fuvallata,
visszazúgja hegyek hada,
s a szívem azt dobogja ma:
„Köszöntelek édes mama!”



Dal: Öröm ünnep ez a nap…

 
       
 Móra Ferenc: Anyának

Álmomban az éjszaka
aranykertben jártam,
aranykertben aranyfán
aranyrigót láttam,
aranyrigó énekét
a szívembe zártam.

Ahány levél lengedez
szélringatta ágon,
Ahány harmatcsepp ragyog
fűszálon, virágon,
Édesanyám fejére
annyi áldás szálljon!
                       
                                                                 

Ámon Ágnes: Anyák napjára

1. Ébresztem a napot,                                                      3.  Ébresztem a rigót,
hogy ma szebben keljen,                                                  s a vidám cinegét,
Édesanyám felett                                                             dalolja mindegyik
arany fénye lengjen!                                                        legújabb énekét.
                                                                                        
2. Ébresztem a kertet,                                                      4.  Ébresztem a szívem,
minden fának ágát,                                                          forróbban dobogjon,
bontsa ki érette                                                                az én Édesanyám
legszebbik virágát!                                                          mindig mosolyogjon!




Reggel óta tanakodtam – népköltés

Reggel óta tanakodtam,
mit mondhatnék teneked?
Olyan szépet gondoltam ki,
elmondani nem lehet.
Nem leltem rá szavakat,
még verset sem találtam.
Minden, amit elmondhatnék,
itt van egy szál virágban.




Édesanyám lelkem…népköltés

Édesanyám, lelkem,                                                         amikor öntöztem,
fogadd e virágot,                                                             mindig mosolyogtam.
tenéked nevelte                                                               Fogadd szeretettel,
a te kis leányod.                                                               édesanyám, lelkem.
Amikor ültettem,                                                             Én most azt kívánom
tereád gondoltam,                                                           mindig szeress engem!




Gyulai Pál : Édesanyám nevenapján  

Keresek virágot,
pirosat, fehéret.
Bokrétába kötöm
s odaadom néked.

Nem is kívánok én
érette egyebet,
csak hogy édesanyám
ölelj meg, csókolj meg.




Gyulai Pál: Édesanyám névnapján

Piros rózsa, fehér rózsa                                                    Vedd el tőlem édesanyám,
Egy csokorba összefogva                                                Harmat csillog bársony szirmán,
Karjaimba alig fér el,                                                       Nap csókolta, szél ringatta,
Alig győzöm öleléssel.                                                     Kicsi lányod szívből adja.




Dal:Rozmaringos ablakomban…


Lukács Angéla: Csak egy van…

1. Sok-sok levél van a fán,                                               3. S ha egy nagy tér közepén
Mind hasonló forma,                                                       Tenger gyerek állna,
Milliónyi levél közt,                                                         Közöttük az anyukám
Még sincs két egyforma.                                                 Mégis rám találna.

2. A Földön sok gyerek él,
Milliárd is megvan,
De az egész világon
Belőlem csak egy van.




Donászi Magda: Anyák napja van ma

1. Üres a kis csóka fészek                                                2. Csóka mama szívdobogva
Egy májusi reggel.                                                           Kergette őket,
Az öt vidám csókagyerek                                                de nem látták sem a nyuszik
Tán világgá ment el.                                                        Sem a fürge őzek.
                                                                                        
3. Jönnek! Szólt a kakukk,                                              4. Hol voltatok? Szólt az anyjuk,
Ki a legmesszebbre látott,                                               S megcsuklik a hangja.
Kis csőrében mindegyik hoz                                           Neked hoztunk virágot,
Egy-egy szál virágot.                                                       Mert ma van anyák napja.




Faltysné Ujvári Anna: Rigmusok

Erdő-mező virágát
Anyukámnak szedem,
Kis madarak víg dalát
Hozzá énekelem.
Cirógató kezeit
megcsókolom százszor,
Mert vigyázza nyugtomat,
Mikor alszom, játszom.



Anyák napjára

Úgy repültem, mint a madár!
Pedig szárnyam sincsen.
Virágot is hoztam Neked!
Pedig kertem sincsen.
A szeretet az én szárnyam,
Szívem az én kertem.
Anyák napján köszöntelek,
Édesanyám lelkem!




Jancsik Pál: Nagymamámhoz

1. Iskolába ki kísér el,                                                      3. Szeretetét, törődését,
délben is ki visz haza,                                                      megköszönöm neki ma.
ki öltöztet, ki vetkőztet?                                                  Élj sokáig egészségben,
Bizony Ő, a nagymama.                                                  édes, drága Nagymama!

2. Este elaltat, míg ajkán
csillog mesék bűvszava.
Még az álmaim is őrzi
a jóságos nagymama.




Várkonyi Katalin: Dallal és virággal

Kinyílott a rózsa                                                              Aki értünk annyit
Anyák ünnepére,                                                             S oly szívesen fárad,
Illatos csokorra                                                                Dallal és virággal
Bőven jut belőle.                                                             Köszöntjük anyánkat.




Édesanyák, halljátok-e?

Édesanyák, halljátok-e?
Kicsi szívünk hogy dobog.
Dobogó kis szívecskénket
Hallgassátok mit suttog.

Szerető kis szíveinket
Nem adhatjuk mi másnak,
Csak ki nekünk legkedvesebb
Drága édesanyánknak.

Szüntelen csak szeretetről
Mesélj, mesélj kis szívünk.
A mi Édes jó anyánkhoz
(Szívünk szárnyán repülünk.)




Túri Éva: Édesanyám

Édesanyám vedd a csokrot
s ráadásul ezt a csókot!
Szívem telve szeretettel,
élj sokáig, hogy nevelj fel.
Élj sokáig, számos évig,
Boldogságban véges-végig.



Dal: Serkenj fel kegyes nép…




Anyák napi köszöntő

Májusi vasárnap
Illatos reggele
Drága jó anyukám
Virágos ünnepe.

Azt kívánom, mindig
Legyél boldog, vidám
Arcodról a mosoly
Tündököljön reám.

Ez a kis ajándék
Beszéljen helyettem,
Melyet kis kezemmel
Magam készítettem.

Odafutok hozzád,
Szorosan ölellek
Anya ugye tudod
Mennyire szeretlek?



Zene: 



Jelenet: Radó Lili: Anyák napja


Nap
Nevet az ég, tiszta kéken
május napja fenn az égen
Csillog, ragyog, mint a láng,
Arany fényét önti ránk.


Felhő
Öntse, öntse, öntse is csak!
megérdemli ez a szép nap!
Ki nem tudná hát most hallja
Édesanyák napja van ma!


Csillagvirág
Kis virágok, keljetek hát,
gyorsan, gyorsan, sok a dolgunk,
tömérdek a jó kívánság,
amit mi ma szertehordunk!


Hóvirág
Én indulok legkorábban,
dehogy adom én alább!
Ki lenne ott legelsőnek,
Ha nem a szép hóvirág!


Gyöngyvirág
Akihez én elmegyek ma,
elmondom majd szépen,
mosolyogva keljen mindig,
mint a nap az égen!


Árvácska
Felköszöntőt mondok én is,
ahová betérek,
hadd örüljön édesanya,
ha álmából felébred...


Margaréta
Én ugyancsak itt virítok,
a kert szögletén,
de azért az anyukáknak,
bizony senki sem kívánhat
szebbet, jobbat, mint én.



Tulipán 
Búzavirág, margaréta
nézzetek csak mind ide
valaki még itt szunyókál!
Persze, hát a gyöngyike!


Napraforgó 
Ej micsoda későnkelő!
Most se vagy még ébren?
Azt várnád meg, míg a hold jár
odafenn az égen?


Mind 
Fogjunk össze mindannyian
így jutunk csak sokra,
mi leszünk az édesanyák
ünnepnapi csokra!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése