2015. április 11., szombat

Korábbi évek anyák napi műsorai: 2002-2003-as tanév, 1. osztály

Ez az utolsó, ami el volt mentve, így könnyen megoszthattam veletek. A többi műsorösszeállítást igyekszem a versgyűjteményemből előkeresni, vagy beszkennelni, de majd mutatom azokat is. Addig is jó keresgélést, olvasgatást!



KÉRY VIOLA : AZ ÉDESANYÁK

Ezen évnek legszebb napja
Május első vasárnapja.
Azok kapnak most az egyszer,
Akik adnak szeretettel.

S cserébe csak annyit kérnek,
Mi is úgy szeressük őket,
Ahogy minket ők  szeretnek,
Ezért mindent elkövetnek.





LÁSZLÓFFY ALADÁR : KICSI KÖSZÖNTŐ

Olvad már a hideg hó,
nem vagyok én mindig jó,
mégis szeret anyácskám,
szelíd szeme vigyáz rám.
Korábban kel, mint a nap,
kiscsupromba tejet ad,
s tiszta vagyok, mint a hó,
Édesanyám nagyon jó!
Elolvad a kemény jég,
melegedik már az ég.
Siessetek ibolyák, virágozz
cseresznyeág,
erdők, kertek, ablakok, bár egy
csokrot adjatok!
Simogass meg meleg ég!
Édesanyám legyen szép!





KÁNYÁDI SÁNDOR : KÖSZÖNTŐ

Tavaszodik, virág nyílik
hóvirág és ibolya,
Összeszedtem, mit csak leltem,
Ebbe a kis csokorba.

Tavaszodik a hegyekből
patakokban fut a hó,
Soká éljen édesanyám,
S még 100 évet nagyanyó.





LÉTAY LAJOS : ÉDESANYÁMNAK

Kezemben a tavasz
első kis virága.
Szívemben a szeretet, 
tisztelet és hála.
Ezzel köszöntelek
édesanyám drága.
Kívánok sok erőt
egész életedre,
kitartást és sikert
a te lépteidre!
Éljen nagyon soká,
édesanyám drága!
Ez az  én szívemnek
legfőbb kívánsága.



DAL: Orgona ága




SZALAI BORBÁLA:KÉSZÜL AZ AJÁNDÉK

Tennivalónk
töméntelen, rengeteg…
Május van
anyák napja közeleg,
s mert az idő
madárszárnyon repül,
nem is ül most 
egy gyerek se tétlenül:
ki dobozt fest,
ki meg színes fonalból
terítőre
tarka rétet varázsol…
Serénykedik,
munkálkodik,
fürgén jár most 
minden kéz-
édesanyák ajándéka
nemsokára
így lesz kész!






VÁRKONYI KATALIN: DALLAL ÉS VIRÁGGAL

Kinyílott a rózsa
Anyák ünnepére.
Illatos csokorra
Bőven jut belőle.

Aki értünk annyit,
S oly szívesen fárad...
Dallal és virággal
Köszöntjük anyánkat.





REGGEL ÓTA TANAKODTAM…

Reggel óta tanakodtam,
mit mondhatnék teneked?
Olyan szépet gondoltam ki, 
elmondani nem lehet.
Nem leltem rá  szavakat,
még verset sem találtam.
Minden, amit elmondhatnék,
itt van egy szál virágban.





GYULAI PÁL : ÉDESANYÁM NEVENAPJÁN

Keresek virágot,
pirosat, fehéret,
Bokrétába kötöm,
s odaadom néked.

Nem is kívánok én
Érette egyebet,
Csak, hogy édesanyám ,
Ölelj meg, csókolj meg.





CSER GÁBOR: MIT ADHATOK?

Anyukámat meglepem!
De kicsi a tenyerem,
nem fér bele annyi virág,
amennyire szeretem.
Kis kezemmel 
mit adhatok?
Csak az egész világot!
Vagy tán ami ennél is több:
e néhány szál virágot.






ÉDESANYÁM , LELKEM…

Édesanyám , lelkem,
fogadd e virágot,
tenéked nevelte
a te kis leányod.
Amikor ültettem,
tereád gondoltam,
amikor öntöztem,
mindig mosolyogtam.
Fogadd szeretettel
édesanyám , lelkem.
És most azt kívánom,
mindig szeress engem!




DAL: Örömünnep ez a nap



ANYÁK NAPJÁRA

Úgy repültem, mint a madár!
Pedig szárnyam sincsen.
Virágot is hoztam neked!
Pedig kertem sincsen.
A szeretet az én szárnyam,
Szívem az én kertem.
Anyák napján köszöntelek,
Édesanyám , lelkem!





IVÁNYI MÁRIA : NAGYANYÓNAK

Halkan, puhán
Szirom pereg,
Simogatja
Öreg kezed.

Piros szegfű
Halvány rózsa,
Téged köszönt
Nagyanyóka.






KÁNYÁDI SÁNDOR: KELJ FÖL NAP

Ébredj, sugaras nap,
kelj föl, aranyos nap:
hóvirág, ibolya
mutatkoznak.

Zsendülő határra,
rügyező ágra,
süss fel, aranyos nap,
a világra.

Kelj föl, aranyos nap,
ragyogj, sugaras nap,
édesanyám arcát
simogassad.






DONÁSZY MAGDA : ANYUKA NINCS OTTHON

Anyuka nincs otthon.
Jutka, Feri, Bandi,
kimegy a konyhába
titkon rendet rakni.

Mosogat az egyik,
törölget a másik,


a szorgalmas munka
bizony meg is látszik.

Tudom édesanya
megörül, ha látja,
mosolyogva lép a 
ragyogó konyhába.





VERA INBER: BÖLCSŐDAL

Medvetalpon jár az éjjel,
minden nesz kihal.
Sírás illik a babához,
Mamához a dal.
Csúnya álom, hess el innen,
Látod: altatom

Az én kedves kisbabámat,
Pici magzatom.
Szél kering az ablakon túl,
Hold ragyog le rá,
Fényes csillag, öt az ága, 
Mosolyog alá.

Medvetalpon jár az éjjel,
minden nesz kihal.
Sírás illik a babához,
Mamához a dal.





SZŰCS IMRE: HA NAGYANYÓ MESÉL

Nagyanyó,
nagyanyó,
ha mesét mond
csuda jó,
felhők fölé
szállunk,
s kék hegyek
ormáról
lógatjuk a lábunk.





MÓRA FERENC: ANYÁNAK

Álmomban az éjszaka
aranykertben jártam.
Aranykertben aranyfán
aranyrigót láttam.
Aranyrigó énekét
a szívembe zártam.
Ahány levél lengedez
Szél ringatta ágon,
ahány harmatcsepp ragyog
fűszálon, virágon
Édesanyám , fejedre
annyi áldás szálljon.



DAL: Kis pajtások, ünneplőben...



ÁGH ISTVÁN: ÉDESANYÁM, VIRÁGOSAT…

Édesanyám, 
virágosat álmodtam,
napraforgó virág
voltam álmomban.
Édesanyám, 
te meg fényes
nap voltál,
napkeltétől
napnyugtáig
ragyogtál. 






MÓRA FERENC: ARANYKRAJCÁR

"Fehér liliomszál,
nevető tulipán,
mi van a kezedben,
aranyos Julikám?"

"Hajlós fűzfavessző,
mogyoró-suhogó;
fényes aranykrajcár,
mint a nap ragyogó!"

"Fehér liliomszál,
nevető tulipán,
ugye, nekem adod,
 aranyos Julikám?"

"Se mákos kalácsért,
se mézes kalácsért,
oda nem adhatom
senki szép szaváért."

"Fehér liliomszál,
nevető tulipán,
 mit csinálsz hát véle,
aranyos Julikám?"

"Kertem közepébe
aranymagot vetek,
az aranykrajcárból
aranyfát nevelek."

"Fehér liliomszál,
nevető tulipán,
 mi terem majd a fán,
aranyos Julikám?"

"Aranyóra lánccal
terem apukámnak.
Gyöngyös aranyfüggő
terem anyukámnak."





SZÉP ERNŐ: ANYÁM

Ugyebár Barátom
Nem kell ahhoz számtan,
Hogy megolvashassam
Nekem itt összesen
Hány édesanyám van.
Tudhatom, láthatom
Ugyebár, hogy hány van.
Egyetlen, egyetlen,
Egyetlen anyám van.
Óh kedves gyerekek
hogy kell rá vigyáznom.
Másikat nem kapok 
Sehol a világon.





SZÁNTAI SÁNDOR : ISMEREK EGY HÁZAT

Ismerek egy házat
Csak egy kicsi szoba
Az én szívem mégis
Úgy vágyódik oda.

Hazafelé megyek
S úgy tekintek rája
Mint egy gyönyörű szép
Aranypalotára.

Még azért se adnám
Édesanyám házát
Benne az életem
Kevés boldogságát.

Ismerek egy házat
Csendes kicsi hajlék
Benne az életem
Végéig ellaknék.






KÉRY VIOLA : KÖZÖSEN 
KÖSZÖNTÜNK

Éreztük, hogy nem hiába
Gyűjtögettünk szép virágra.
Édesanyánk örül neki,
Hogy gyermeke köszöntheti.

Arca pirul, szeme ragyog,
S vele én is boldog vagyok.
Akármilyen nagyok leszünk,
Erre mindig emlékezünk.






ELEK ISTVÁN : ANYÁK NAPJÁN

Ragyog a nap, tűz a fénye -
Tündöklőre tisztította
Édesanyák ünnepére.

Lombos a fa, szép az ága,
Virághíme díszítette
Édesanyák hajnalára.

Tündököl a szó a számon,
Szívből szökkent a virága:
édesanyám, neked szánom.

Virág között fényben állok.
Úgy kívánok, édesanyám,
Békességet, boldogságot!




DAL: Úgy szeretném...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése