2015. április 10., péntek

Anyák napi műsor első-másodikosoknak 2014-15-ös tanév

Tegnap éjszaka sikerült elkészülnöm az idei anyák-napi műsorral. Már talán írtam róla korábban, hogy mindig valami szisztéma alapján kerülnek egymás után a versek, és a korábbi években is mindig az volt a meggyőződésem, hogy a legjobbat sikerült összehozni. Most mégis azt mondom, hogy az idén a legszebb verseket tettem bele a műsorba, hogy minden szülő és gyermek számára emlékezetes maradjon ez a szép nap.

Mivel tegnap egy olyan oldalra bukkantam, ahol több anyák-napi műsorom is fenn van (saját produktumként), úgy döntöttem, hogy folyamatosan, külön bejegyzésekben felrakosgatom ide a blogra a régebbi műsoraimat is, hogy aki keresgél, nálam találja meg a saját munkámat, ne másnál. Már ami az összeállítást illeti. A tavalyit úgy látszik nem tettem fel, ITT találjátok a  2012-13-as, ITT pedig a 2011-12-es tanév műsorait.


Forrás


A dalokat még nem választottam ki a mostanihoz, az a hétvége feladata lesz. Van bőven, majd azok közül is a legszebbeket választom.


Íme a 2014-15-ös tanév műsora, 1-2. osztályos gyerekek számára:



Bartos Erika: Anyák napja

Anyák napi műsor
lesz az óvodában.
Sorba állunk szépen,
ünneplőruhában.

Szavalunk sok verset,
most jönnek a dalok,
felkészülünk mi is,
akárcsak a nagyok!

Édesanyát látom,
ott ül a sor szélén,
mosolyogva tapsol
műsorunknak végén.

Kicsordul a könnye,
elszorul a torka,
tudom, mire gondol,
pedig nem is mondja.

Arra gondol, érzem,
milyen ügyes voltam,
életébe mennyi
boldogságot hoztam!

Nem szólok egy szót sem,
átölelem inkább,
így kívánok némán,
boldog anyák napját!




Forgatom a naptárunkat

Forgatom a naptárunkat,
libegnek a tarka lapok,
április négy, első május
piros betűs ünnepnapok.

Május…! Hopp megállok!
Piros ím a naptár lapja.
Nekünk nagyon kedves ünnep
Május … : anyák napja .

No, gyerekek , nézzünk széjjel
mi van ami szép és drága.
Lepjük meg sok jóval, széppel
anyukát anyák napjára.


Két ötöst kaptam a héten
egyik írás, másik számtan.
Hazavittem anyukámnak
mind a kettőt neki szántam.

Anyák napján megígérem
hogy még sok-sok ötöst szerzek
ennél szebben nem zárhatom
ezt a kis köszöntő verset.

Szót fogadok és jó leszek
szeretettel megfogadom.
Ajándékul jó anyámnak
ezt adom ezen a napon.

Jaj, mit adjak e szép napon
Maminak anyák napjára.
Köszönettel sok-sok puszit
édes jó anyám arcára.

Egy - kettő, tíz száz és ezer
Nem is tudok annyi számot
amennyi sok boldog évet
édes anyunak kívánok.





Kőhalmi Erzsébet: Még a nap is…

Még a nap is szebben süt,
mert anyák napja van ma,
sok madár is fenn az ágon
folyton ezt csipogja:
Kezemben egy virágcsokor,
mit is mondjak néked?
Elmondom hát újból, újból,
hogy szeretlek téged!
Mesélj, hogy örültél,
mikor megszülettem?
Mesélj, hogy aggódtál,
mikor beteg lettem?
Azóta megnőttem,
ugye, édesanya?
Mégis beleférek
ölelő karodba!





A legdrágább anyukának / Mentovics Éva

Ezernyi kis apró jellel
tudattam, hogy létezem.
Számlálgattad a napokat,
vajon mikor érkezem?
Később aztán ágyam mellett
álmot hozott szép dalod.
Hogyha néha nyűgös voltam,
karod lágyan ringatott.

Mint napfény a fellegek közt,
szivárvány a rét felett,
úgy hinted szét éltet adó,
melengető fényedet.

Akárhányszor születnék is,
nem kellene más nekem,
azt kívánnám századszor is,
mindig, mindig légy velem.
Kezemben e kis virággal
tiszta szívből kiáltom:
Te vagy nekem a legdrágább
Anyuka a világon.





Beney Zsuzsa: Anya dúdolja

Azt kérdezed tőlem
hogyan vártalak?

Mint az éjszakára
fölvirrad a nap,
mint a délutánra
jön az alkonyat,
mint ha szellő jelzi
a förgeteget-
ezer pici jelből
tudtam jöttödet.

Mint tavaszi reggel
a nap sugarát,
fagyos téli este
jégcsap illatát,
mint az alma ízét,
tejet, kenyeret-
pedig nem is láttalak még,
úgy ismertelek.

Mint a fény az árnyat,
záport a virág,
mint patak a medrét,
madarat az ág,
mint sóhajos nyári éjjel
a fák az eget-
mindenkinél jobban téged
így szerettelek.





Csányi Gyöngyi: Szépen szóló muzsika

A világon minden gyerek,
magyar gyerek, néger gyerek,
orosz gyerek, lengyel gyerek,
minden karon ülő baba
gőgicsélő első szava:
„Mama, mama, mama, mama!”

Erdő mélyén azt súgja a
súgó-búgó vadalmafa,
ha rikkant a rigó fia
vagy fuvolás ia-fia,
annak is csak az a dala:
„Mama, mama, mama, mama!”

Azt zümmögi a gép zaja,
azt a vasút vasmoraja,
a szekerek friss robaja,
ha villamos röpít haza,
kerekének a dallama:
„Mama, mama, mama, mama!”

Mintha minden visszhangzana,
úgy zeng ez a szép muzsika,
viszi szellők fuvallata,
visszazúgja hegyek hada,
s a szívem azt dobogja ma:
„Köszöntelek édes mama!”





Elmesélem, hogy szeretlek / Mentovics Éva

Mikor járni tanítottál,
lehajoltál hozzám.
Azt súgtad, hogy: drága kincsem…
s megcsókoltad orcám.

Ölelgettél, cirógattál,
ápoltad a lelkem.
Kedves szóval terelgettél
bármi rosszat tettem.

Oly sok éjjel virrasztottál,
kívánságom lesve.
Álmot hozó meséd nélkül
sose múlt el este.

Beszédre is tanítottál.
Szívesen mesélek.
Elmesélem e szép napon,
hogy szeretlek téged.

Ahogyan a barna mackók
szeretik a mézet,
édes, drága jó anyácskám
          úgy szeretlek téged.





Vorák József: Mit adjak az idén?

Jön az „anyák napja”, jaj mit is csináljak?
Mivel kedveskedjek az édesanyámnak?

Amíg kicsi voltam, mondtam egy kis verset,
Nagyobb lettem: velem megnőttek a versek.
Tavaly egy szál rózsát vettem Anyukámnak,
Kaptam érte tortát, s puszit, háromszázat.
Mit adjak az idén, most még nagyobb vagyok:
Vers és virág mellé el is mosogatok.





Kőhalmi Erzsébet: Anyák napjára

Rajzoltam egy kicsi szívre
Sok színes virágot.
Édesanyám, anyák napján
Minden jót kívánok!
Szeretném, ha mindig
Mindig csak nevetnél,
Szeretném, ha mindig
Mindig velem lennél!





Kanizsa József: Arcom arcodhoz szorítom

Kipirult arccal szaladok feléd.
Ezernyi gondolattal borulok eléd.
Már hallom, ahogy peregnek
dicsőítő szavaim.
Csak az arcod keresem
s kinyújtom a karjaim,
hogy átkaroljalak,
hogy érezzelek: anyu, anyu
édesanya - így becézlek.

Arcom arcodhoz szorítom.
Nem jön ki szó az ajkamon
Szememből örömkönny árad…
Anyám - nincs jobb tenálad!





Kiss Jenő : Édesanyám !

Elérkezett anyák napja,
mit is mondjak Teneked?
Ó, engedd, hogy megcsókoljam
símogató lágy kezed.

Köszönöm a jóságodat,
kék szememben könny ragyog,
Tudom, minden gondolatod
örömöd csak én vagyok!

Ugye érzed jó Anyácskám,
én is szeretlek hően,
Ígérem, hogy amíg élek
Érted dobog a szívem.





Szűcs Ilona: Este, ha lefekszem…

Este ha lefekszem
Becsukom a szemem,
Álmomban anyukám
Megfogja a kezem.

Reggel ha ébredek
Újra látom Őt,
Mint fészkére kismadár
Hozzám úgy repült.

Álmosan ölelem
És Ő símogat,
Rám nevet, öltöztet,
Kezdődhet a nap.

Vidáman indulok
Én a suliba,
Szerető szíve
El nem hagy soha.

Tudom hogy mindig
Csak érettem fárad,
Nagyon nagyon szeretem
Én az Anyukámat!





Tóth Anna: Anyák napi köszöntő

Reggel, mikor ágyamhoz jössz,
Suttogod a nevemet.
Ujjaiddal cirógatod
Arcomat és kezemet.

Álmos szemem nyitogatom
Mosolyodra ébredek,
Ez a legszebb ajándékom
Ameddig csak élhetek!

Május első vasárnapján
Átadom a virágom,
Szívem szerint mindent adnék
Ami szép a világon!

Köszöntelek Édesanyám,
Hiszen ma van ünneped,
Nekem pedig az-az öröm,
Ha öledben ülhetek!





Mészáros Piroska: Köszöntő

Anyukám jó reggelt, Így köszönt a lányod,
Nyílnak már a réten tarkaszín virágok.

Úgy ver most a kis szívem, kalimpál, mint motor,
Kislányod helyett beszéljen a csokor.

Árkon át futottam, néked hogy kinyíltan
Anyák ünnepére köszöntőül hozzam.





Molnár Endre : Nagyanyámnak

Nagymamámhoz menni
nagyon szeretek,
habos kávé vár ott
s torta szelet.

Kalács is van nála
benne mazsola,
Legédesebb mégis
az ő mosolya.

Nagymamánál lenni
mindig csodaszép,
jó uzsonna után
vár a hintaszék.

Amíg ringatózva
beszélek vele,
megsimogat mindig
lágyan a keze.

Én a nagymamámat
nagyon szeretem,
mert csak szépet és jót
ad mindig nekem.

S úgy köszöntöm este,
ha megyek haza,
a viszontlátásra
drága nagymama.





Nagymamának

Én, a mamikámat nagyon szeretem.
Ha akarom, a legjobb rétest
süti meg nekem.
Elvisz kirándulni, mesét mond este,
kitisztítja a kiscipőm;
szép legyen reggelre.
Tanít minden szépre-jóra,
illedelmes igaz szóra,
S mindenkinek büszkén mondja:
,,Ő, az én kis unokám!"

Ezt a sok jót meghálálni
csak úgy tudom nagymama,
hogy én leszek a világon
a leges-legjobb unoka!


DAL: Nagymami




Lukács Angéla: Csak egy van…

Sok-sok levél van a fán,
Mind hasonló forma,
Milliónyi levél közt,
Még sincs két egyforma.

A Földön sok gyerek él,
Milliárd is megvan,
De az egész világon
Belőlem csak egy van.

S ha egy nagy tér közepén
Tenger gyerek állna,
Közöttük az anyukám
Mégis rám találna.





Mit jelent, hogy anyák napja?

Mit jelent hogy anyák napja,
Mit rejt ez a fogalom?
Míg kicsi voltam, nem értettem,
Most már viszont jól tudom.

Mi voltunk ott ketten, mikor megszülettem,
Anya volt az első, aki átölelt engem.

Mikor járni tanultam, ő fogta a kezem,
A beszéd szavait az ő ajkáról lestem.

A oviba először anya jött el velem,
S hogy ott maradtam játszani, ő sírt helyettem.

Tőle tanultam meg, mi az, hogy szeretni.
Kedvesnek, türelmesnek, megértőnek lenni.

És ha anya egyszer majd öreg lesz és fáradt,
Én fogom helyette megvetni az ágyat.

Ágya szélén ülve mesélek is mindig,
Hogy szép legyen az álma mikor elalszik.

Álmában is érezze, hogy nagyon szeretem,
Jóságát, kedvességét soha el nem felejtem.





Majtényi Erik: Csokor

Kicsi csokrom, tarka csokrom,
úgy kötöm, hogy mosolyogjon.
Minden egy szál virága
kacagjon rá anyámra.

Minden kelyhe neki nyíljon,
csillag üljön minden szirmon,
harmatcseppek fénylő gyöngye
valamennyi őt köszöntse.






Kéry Viola : Anyák napi gazdagság

Úgy szeretnék venni neked gyémántot és aranyat.
Nem tehetem, ezért mondom versben el e szavakat.

Tudnod kell, hogy úgy gondolom, örülök, hogy élek,
És ha újra születhetnék, neked születnék meg.

Mert a lélek gazdagságát nem pótolja semmi,
Fontosabb, hogy itt vagy, látlak, s velem akarsz lenni.

Fontosabb az, amit érzel, ha a neve szeretet,
Minél többet adsz belőle, annál több lesz teneked.

Úgy szeretnék odaadni, mindent, ami szép,
Remélem, hogy nagykoromban megtehetem még!





Édesanyák, halljátok-e?

Édesanyák, halljátok-e?
Kicsi szívünk hogy dobog,
Dobogó kis szívecskénket,
Hallgassátok mit suttog.

Szerető kis szíveinket
Nem adhatjuk mi másnak,
Csak ki nekünk legkedvesebb
Drága édesanyánknak.

Szüntelen csak szeretetről
Mesélj, mesélj kis szívünk.
A mi Édes jó anyánkhoz
(Szívünk szárnyán repülünk.)      


A zárójelben lévő sort én írtam hozzá, mert hiányzott, és hiába keresgéltem, nem akadtam rá eddig sehol. Ha valaki ismeri a verset, legyen szíves írja meg nekem az utolsó sorát, hogy javíthassam! 



DAL: Úgy szeretném meghálálni   (Ennél szebbet még nem találtam, így minden éven ezzel zárunk.)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése