2013. június 1., szombat

"A nap fotója - Május"

Az áprilisi fotókat egy nap töltöttem fel, és sokat vesződtem vele. Így arra az elhatározásra jutottam, hogy a májusi fotókat folyamatosan fogom feltenni, és megjegyzést is írok hozzá, mint a képes naplóban. Így apránként nem vesz el annyi időt, mint az előző. Főleg, ha hozzáteszem, hogy annyira vacakolt a gép, hogy néha azt hittem, feladom. Véget ért a május, így ideje megosztanom veletek is a nap képeit.

Nézzük akkor a májusi témát ismét, illetve sorban a képeket:




1. MEGVETTEM EZT 
Régóta nézegettük a napelemes kerti lámpácskákat, de mivel legalább tízet szerettem volna, sajnáltam érte a kemény ezreseket kifizetni. Április végén a Metro-ban akciósan lehetett kapni, és a családom döntése alapján vettünk. (365 Ft/db már egy kicsit jobban hangzik.) Esténként mindig gyönyörködök bennük. Sajnos fotót nem tudtam csak nappal készíteni, pedig nagyon szép látványt nyújtanak.







2. REGGELI RITUÁLÉ
Irigylem azokat az embereket, akiknek a férje reggelenként az ágyba viszi a kávét. Hát az én férjem még soha nem tett ilyet. Talán, ha kávéznék... nekem is ágyba hozná.
Az én napom mindig azzal indul, hogy kiengedem a kutyánkat. (Vagy éppen be, ha volt olyan kegyes, és kint töltötte az éjszakát. Bár ez ritka.) A baj ezzel csak annyi, hogy van, amikor ő hajnali 5 órakor szeretne kimenni, így aznap korán kelek.






3. EZ NAGYON JÓ!
Virágnál láttam egy érdekes kísérletet, amint ecetet cseppent egy pohár olajba, aminek az alján sütőpor van. Kipróbáltam otthon is, majd az iskolában. A kis gömbök emelkedtek-süllyedtek az olajban. Hát ez tényleg nagyon jó! (A kép már nem annyira. Mindig elfelejtem átállítani.) 






4. A CSÉSZÉMBEN
Mint azt már említettem, nem kávézom. A teát viszont szeretem, de a meleg miatt az inkább téli innivaló. Időnként rákattanok a müzlire, és azt eszem vacsorára, vagy vacsora után. Most ez van éppen a csészémben.







5. PAPÍR
Mivel az osztályunkban május 6-án volt az anyák napja, vasárnap a teremdekorációt készítettem. Ovivarázsnál láttam nagyon aranyos katicabogárkákat, így nem volt kérdés, mivel dekoráljak. Ugye milyen aranyosak a színes papírból készült bogárkák?







6. TÖRÖTT
A jó múltkorában leesett a falon lévő polc, és jó pár tányérom összetört. Sajnos, akkor nem tudtam, hogy ez téma lesz, mert jól mutatott volna a sok-sok tányérdarab. "Szerencsére" pár hete a nagyobbik éjjeli lámpája is eltört, így volt mit lefényképezni. Remélem a lámpát valahogy meg lehet reparálni, mert annyira jól néz ki, a törés pedig nem nagy felületen történt.







7. VALAMI, AMI F-FEL KEZDŐDIK
Mi minden kezdődik f-fel? Még reggel gondolkoztam, hogy majd napközben figyelnem kell, hátha meglátok valamit. Aztán persze megtárgyalva a dolgokat a kollégákkal, végül két dologra esett a választásom. Mint a nagyobb is írta már régebben, hogy a felhőkbe még mindig szerelmes, hát én is. Persze most éppen nem volt különleges felhő, de végül is azt fotóztam. Illetve a suli végén, a szomszéd utca villanyoszlopán megláttam egy gólyafészket, a gólyapárral. 






8. FORMA
Ahogy elolvastam ezt a szót, a lányoktól kapott ajándékom jutott eszembe. Nem tudom, jól értelmeztem-e a magyarázatot, de gyorsan csináltam egy fotót a krémekről. (Anyák napi és szülinapi ajándék egyben. Jelen voltam a vásárlásnál, és nem engedtem, hogy anyák napjára ilyen drága ajándékot vegyenek.)






9. UZSONNA
Uzsonnázni általában nem szoktam, ha van otthon valami, arra járok feszt, mint a lőcsös kútra. Általában van mire járnom. Ez éppen a kisebbik kreációja: csokis túrós süti.






10. CSILLAG
Az osztályomban minden hónapban kis kártyákkal értékelem az osztály legjobb matekosát, olvasóját, dalos pacsirtáját, stb. Aki a legtöbb kis kártyát kapja, az a hónap sztárja.







11.MOSOLY
Valamelyik lányom pisztáciát vett, és egy pohárban összegyűjtötte a héjat, mert nálunk nincs kidobni való, hátha jó lesz valamire alapon. Mikor a témát olvastam, tudtam, hogy ebből készítek hirtelen egy mosolygó fejet.






12. ANYA     
Azért választottam ezt a képet, mert ezen 3 édesanya van. Nagymamám, nagynéném és édesanyám, aki  nagyapám háta mögött áll. A képeket elnézve mindig rá kell döbbennem, hogy külsőre mennyire hasonlítok rá.






13. NAPKELTE
Csaltam, mivel nálunk esett az eső, így nem látszódott a nap. A kép 14-én készült. Annyira tetszett a napnyugta is (ami szintén 14-én készült), hogy úgy döntöttem, közzéteszem mind a kettőt.









14. AMIRE SZÜKSÉGEM VAN
Nagyon sok mindenre szükségem van az életben, ugyanúgy, mint másnak, de most úgy gondolkodtam, mint egy pedagógus (mindig kibújik belőlem egyébként) és arra gondoltam, mi nélkül nem tudnék meglenni? Hát természetesen a "lomjaim" nélkül. Ami csak gyűlik, gyűlik, mert minden jó lesz egyszer valamire, ezért nem szabad kidobni. Ez egy pici részlet a fontos dolgaimból.







15. 07:00
Reggeli készülődés osztálykirándulás előtt. Nincs mit hozzáfűznöm, hacsak annyit nem, hogy elfogyott minden.






16. POSTAFIÓK
Mivel hagyományos értelemben vett postafiókomon nincs mit nézni, (még csak levelet sem kapok, ha jön valami, az csak csekk) gondoltam, keresek a Google segítségével egy olyat, amit szívesen készítenék el, vagy vennék meg magamnak. Mint az amerikai filmekben. Aztán megláttam ezt a cuki kutyusos képet.


Forrás




17. ÉVSZAK
Tavasz = A bodza éppen most virágzik. Mennyi szörp készülhetne belőle, ha leszedném? De hogy most tavasz van-e, vagy nyár, olykor ősz, nagyon nehéz eldönteni. Csoda, ha a gyerekek sem tudják már az évszakok jellemzőit?






18. SZERETNÉK
Erre is nehéz válaszolni, mivel sok dolgot szeretnék. Viszont, mikor a fényképeket készítettem a csigáról és a virágokról, az jutott eszembe, hogy az igazi fotósok, igazi fényképezőgéppel milyen szuper képeket tudnak készíteni. Szeretnék én is egy igazi fényképezőgépet. (Persze, ez is csak egy álom marad, mint sok más.)

Csúcsminőségű tükörreflexes fényképezőgép: Olympus E-1
Forrás




19.  KEDVENC NÉZET
Ami mindig megmosolyogtat, az a kutyánk, amikor jóízűen alszik, mert tudja, hogy biztonságban van, nem kell éberen őrködni. Szívesen kuporodik az ölembe is, ha hagyom, (és miért ne hagynám) és úgy alszik, hogy hallani lehet a szuszogását. Ez az a pozíció, amit ilyenkor felvesz. 







20. FÉNY
A fényről nekem megint a felhők és a nap jutott az  eszembe. Tetszik, ahogy a sugarak áthatolnak a felhők között. Hát nem gyönyörű?  (Emlékeztek arra a dalra, hogy: A fény a napból jön, s a földnek kincset ér? Ez a dal jutott az eszembe, ahogy a képet készítettem.)








21. AMI ÉRDEKEL
Bizonyára ezzel viszont egyedül leszek, vagy éppen kevés hasonló ember akad, mint én: engem ugyanis szinte minden érdekel. Emlékszem nyolcadikos ballagóra egy kvarcórát kaptam (Akkor újdonság volt, 500 Ft-ba került, viszonyításként 100 Ft-ot vittem vissza egy hétre a koliba.), első teendőm az volt, hogy elállítottam rajta mindent. Persze utána mindenki hozzám jött, ha be kellett állítani az óráját, mert én értettem hozzá. A videót sem vittem a szerelőhöz, ha szedőfejet kellett tisztítani, de a gépemen is én telepítem újra a dolgokat. Szeretek olvasni, mindenféle kreatív technikát kipróbálni, és még sorolhatnám. Most a könyvek mellett döntöttem, mivel a kreatívkodáshoz szükséges "lomjaimból" már mutattam egy kis részletet. Ez egy adag a könyveimből, amit a tanításaim során használok. 







22. VÁLTOZÁS
Ez a téma nagyon megfogott.  Aztán eszembe jutottak az osztálykiránduláson készített fényképek. Az évtizedek során sok minden változáson ment át, a mai gyerekek nem ismernek olyan dolgokat, amiket mi még használtunk annak idején. Ezért volt jó a Tájház, ahol megnézhettünk sok olyan dolgot, amiről olvasás órán szó volt, de még az életben nem láthattak ilyet. Itt épp egy szakajtóra mutatok, amiről a kirándulás előtti héten volt szó. Ti ismeritek? Tudjátok, mire használták régen?







23. PIZSAMA
Hát, sajnos a héten ismét előkerült, annyira lehűlt az idő, de most inkább egy hálóinget mutatnék, mert a pizsamáimnál nem a mintára adok, hanem inkább arra, hogy jó meleg legyen. Ez egy régi darab, de még mindig megvan.






24. MEGY
Bár ezzel a képpel ismét csaltam, mivel nem én készítettem, de nem tudtam senkit sem lefényképezni, aki ment volna. Az iskolánkban gyereknap volt, arra gondoltam, ott készítek majd képeket, de a tankönyvrendelés annyira lekötött, hogy nem tudtam részt venni a programokon. Éppen akkorra lettem kész, mikor véget ért a rendezvény. A nagyobbik lányom viszont a tanulás mellett dolgozni is jár, itt éppen oda indul, vagyis megy.





25. MI
Bizonyára itt sokan családi fotót tesznek közzé. A férjem nem szereti az ilyeneket, így úgy gondoltam, a másik "családomat" mutatom meg nektek. Mi, vagyis az alsó tagozatos gyerekek, szülők, kollégák. (Bár itt csak a gyerekek fele látható.)

Fénykép





26. KEDVENC DOLOG VASÁRNAP
Vasárnaponként a kedvenc dolgom a késői ébredés (szokott lenni). Most viszont éjszakás volt a lányom, és reggel (szokás szerint) én nyitottam neki ki a kaput és a garázst, hogy könnyebben be tudjon állni, így ez a kedvenc program elmaradt. A másik, amit ilyenkor tenni szoktam, hogy végignézem a virágos kertemet,  és gyönyörködök a virágokban. Pár napja szinte állandóan esik nálunk, így most a leveleken lévő esőcseppekben gyönyörködtem.






27. ENÉLKÜL NEM LEHET ÉLNI
Ezen a címen is elgondolkoztam, a hónapban immár sokadszor. Mert mi minden nélkül nem lehet élni: család, barátok, szeretet, munka. És ugye az utolsó kihathat mindenre. Szerencsés helyzetben vagyok, mert a munkám a hivatásom, az életem. Sokszor vagyok úgy, hogy belefáradok, elkeseredek, és azon gondolkodok, hogy más munkakörben talán könnyebb, stresszmentesebb lenne az életem. Aztán, ahogy végiggondolom, hogy mi lehetne belőlem, a végén oda jutok, hogy nem tudnám elképzelni az életemet, ha nem taníthatnék. Ha nem keresgélhetnék és készíthetnék kreatív dolgokat, játékos feladatokat, nem javíthatnám a füzeteket, csak ülnék egy nyugodt kis irodában, beszürkülnék. Nem lennék én, én.






28. MIT CSINÁLSZ MOST
Mit csinálhat egy pedagógus 3 héttel a tanév befejezése előtt? Természetesen dolgozatokat írat, majd javít. Ma éppen ezt csináltam én is. No meg persze emellett készülök a holnapi napra, főzök, mosogatok, és sorolhatnám még mi mindent csinálok, úgy, mint mindenki más.






29. CSÓK
Először egy filmrészletet gondoltam ide betenni (továbbra is kedvencem a Bambanő), aztán a nagyobbik készített rólam néhány képet. Egyik sem tetszett, de eszembe jutott, hogy a kisebbiknek van egy klassz képe, így ezt tettem fel végül.






30. ESZKÖZ
A nyári szünetben, fellelkesülve mások alkotásain, horgolni szeretnék megtanulni. Már meg is vettem hozzá a szükséges eszközt. Már csak idő kérdése, hogy belevágjak. Alig várom!






31. NÉGY DOLOG
Ha akarom négy, ha megszámolom öt. Nem foglalkozom vele, részletkérdés. Ma volt az iskolában pedagógusnap. A tanítványaimtól kaptam. (A munkáltatótól is kaptam egy szál rózsát.)






Hamar elszaladt ez a hónap, így visszanézve viszont hosszúnak tűnik. Sok dolog történt még ezen felül, arról majd a képes naplóban számolok be. Remélem néhány olvasómnak meghoztam a kedvet, hogy a júniusi témába belevágjon. Próbáljátok ki, a képek készítése közben önmagatokat is jobban megismeritek!


Large
Forrás



4 megjegyzés:

  1. Kedves Sucika!:)
    Ismét nagyon jó volt végignézni a hónapodból kiragadott pillanatokat:) A legjobban mindig azok tetszenek, amikor saját magamra ismerek. Ez elsőként a kutyus reggeli ki-és beengedése. U.ez a feladatom, bár egyébként is korán kelek ált. 4-kor.
    Az én férjem csakis ezért nem hozza az ágyba a kávémat;)!!!:))) A másik a valamire jó lesz dolgaim, amelyeknek éppen most keresek újabb dobozokat, no és a könyvek!!!:))) A papír-nál a katicákat köszönöm!!!:)))
    Bocsi, de megtaláltad a kérdésem, hogy "Mi volt a jeled az óvodában?", esetleg a lánykáidnak, ha Neked nem volt:) Köszönöm ezt a tartalmas beszámolót, nagyon jó volt nézni a fotókat!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ovivarázs!
      Örülök, hogy tetszettek a képek, és sok helyen magadra ismertél. Igen, megtaláltam a kérdésed, csak tudod, ez a fránya időőőőő! De remélem, pár napon belül arra is megkapod a választ. :))

      Törlés
  2. Szia!

    Nagyon tetszettek a fotóid, élvezettel böngésztem őket végig. Sok helyen jót mosolyogtam azon, hogy mennyire hasonlóan gondolkodtunk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, néha már én is mosolygok, hogy mennyi emberrel ismerkedtem meg a blog révén, és valahogy olyan hasonló gondolkodásúak vagyunk. Lehet, hogy ezért találtunk egymásra? :))

      Törlés