2013. február 18., hétfő

Motiváló rulett

A gyerekek szorgalma az utóbbi időben elkezdett lankadni. Ez nem az iskolai munkára vonatkozik, hanem a házi feladatokra. Összecsapják, nem készül el minden házi, és a külalak is hagy "némi" (nagyon sok) kívánnivalót maga után. Tudom, hogy egyéni íráskép, meg ilyenek, no de a vonal akkor is ott van, és azért csak jó lenne megkülönböztetni az a betűt az o betűtől, a n betűt a r betűtől. 
Felsős kollégák mutatják, hogy azért nem tudják értékelni a gyerek munkáját, mert nem tudják elolvasni. Volt magyaros kolléganőm nagyítót használt, hogy jobban felismerje a betűket.

A hétvégén volt egy kis időm, így böngészgettem a neten és az alábbi oldalra bukkantam.



Lementettem néhány jó ötletet, melyek közül a "Hunyó rulettet" már el is készítettem. (Köszi modernnagyi!) Változtattam egy kicsit rajta, és a mai naptól ennek segítségével fogom a gyerekeket motiválni a házi feladat precízebb elvégzésre.




Az alap műanyag vödörtetőből van kivágva, a tojástartó rekeszeibe kerülnek a korongok. A kis fehér műanyag egy kávétejszínes dobozka, a forgatáshoz segítség. A cukornál és a levonónál cukrot vagy levonót kap a tanuló. A játéknál 5 percig azt a játékot játsszuk, amit szeretne (mindennapos testnevelés), a kérdőjelnél eldönti, hogy cukrot, levonót vagy játszani szeretne, a buktánál sajnos nem nyer semmit.
Ma négy gyerek pörgetett. Volt játék, levonó, kérdőjel és bukta. Úgy látom, jó lesz, legalább is egy darabig.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése