2012. december 4., kedd

Várjuk a Mikulást

Néhány napja nagy izgalom lett úrrá az osztályon. Várjuk a Mikulást. (No és természetesen a karácsonyt.) A múlt héten olvasás órán már olvastunk egy történetet a karácsonyról, illetve Szent Miklós püspökről, valamint egy verset is tanultunk a Mikulásról. ( Veress Miklós:Mese a Mikulásról) Komoly vita támadt a "Mikuláshívők", és a nem "hívők" között. Megbeszéltük, hogy a Mikulás nem létezik (bár én ezt sosem jelentem ki határozottan, aki még hisz benne, higgyen).


 
A szombati vetélkedő lelkesedését látva keresgéltem egy kicsit a neten és a holmijaim között. Nagyjából összeállt a fejemben a dolog, így hétfőn bejelentettem, hogy telefonált nekem a Mikulás. Azokat a csillogó szemeket látni kellett volna! Mit mondott? Mikor jön? Ilyen és ehhez hasonló kérdésektől volt zajos a terem. (Nem mondta senki, hogy a Mikulás nem létezik.)

- Csak van egy kis baj-folytattam. Eltűntek a rénszarvasok, és ha nem találjuk meg, nem tud jönni csütörtökön. Persze mindenki benne volt, hogy keressük meg. Így vette kezdetét a hét, és mi a feladatok révén keresgéljük a rénszarvasokat a teremben. 

Minden nap eldugunk valahová néhány rénszarvast, (egyszerre egyet, előtte az a tanuló, aki a legtöbb pirospontot gyűjtötte, vagy ötöst kapott, kimegy a teremből). Miután bejön, elkezdi keresni, a többi gyerek segíti a hideg-langyos-meleg-forró-tűz szavak segítségével. Már megtaláltunk hármat. Nagyon jó móka.

Testnevelés órára is olyan feladatokat találok ki, ami kapcsolódik a Mikuláshoz. Volt mikulássapkás váltó, (mivel csak 1 ilyen sapkám volt, megtette a rendes sapka is), illetve segítettünk a Mikulásnak az ajándék széthordásában. Egy-egy plüssfigurával szaladtak el a székig, és vissza, váltóversenyben. Pontoztunk, ez is beszámít majd a csütörtöki vetélkedőbe.



Arról már írtam, hogy minden nap választ valaki ajándékot is. Igen ám, de kevésnek találtam az általam levitt ajándékokat, kértem a gyerekeket, hogy aki tud, az hozzon apró kabalákat. Nem számítottam ilyen aktivitásra. Annyi kis figura érkezett, hogy már el sem fér a polcon, így akkor sincs gond, ha egy nap több gyereknek kell választania. (Ma 5 tanuló választhatott, jutalmul a napi munkájáért.)





Holnap folytatódik a karácsonyi olvasmányok sora, a rénszarvaskeresés. Technika órán könyvjelzőt és hópelyheket készítünk majd ( Ha már kinn esik a hó, a teremben is legyen!).








2 megjegyzés:

  1. Nem is csodálom, hogy szeretnek a "gyerekeid" iskolába járni. Ha nekem anno ilyen osztályfőnököm lett volna, alig vártam volna, hogy mehessek suliba. :)

    VálaszTörlés