2012. december 17., hétfő

Karácsonyi munkáink 2.

Ahogy szombaton megígértem az osztályomnak, kerestem néhány könnyen elkészíthető munkadarabot a hétre.  Mert ugye egy évben egyszer van csak karácsony! És persze megérdemlik, mert olyan szorgosak voltak a múlt héten. No meg a magatartással sincs gond. Eddig 1-2 alkalom volt, hogy nem lépett 1-2 asztal katicája, annyira odafigyelnek a viselkedésükre.

Kora reggel szerettem volna elkészíteni az alábbi képeslapot, melyet Madármályva oldalán találtam, és volt olyan kedves az anyukája, hogy elküldte a sablont. Köszi mindkettőtöknek.




De megkértek minket, hogy díszítsük fel az alsó tagozatos karácsonyfát, így végül azzal kezdtünk, majd utána jött a képeslap. 






A képeslap készítése során  két-két gyerek együtt dolgozott, bár ez nem ment mindenkinek. Az egyik a csomagolópapír csíkokat vágta méretre és illesztette a megfelelő helyre, míg társa a ragasztót darabolta és adta a kezébe, hogy szaporán menjen a munka. Volt, aki kicsit máshová tette a celluxot, de végül elkészültek a képeslapok. Első nekifutásra nem is olyan rossz. Ugye?







A PET palackból készített karácsonyfadíszből jött az ötlet, hogy készítsünk festett díszeket is a fára. Gyűjtöttem pár tejfölös doboz tetejét, és a gyerekeknek is szóltam. Érkeznek a fedelek, így remélhetőleg mindenki tud még egy üvegfestékes díszt készíteni a héten. Én a kontúrozást elkészítettem, nekik csak ki kell tölteni a színekkel.





Holnap egy egyszerű technikával fogunk képeslapot készíteni. Az irish folding-os képeslapnál kivágott mintákat rátettem egy A5-ös rajzlapra, (de az osztálynak kisebb lesz)  és színes ceruzával körbesatíroztam. Így kaptam az alábbi képeslapot. Ez kb. 10 perces munka lesz reggel. Gyermekkoromban az emlékkönyvbe készült így a társas lap. (Emlékszik még rá valaki? Nektek volt ilyen?)



Szerdán komolyabb munka lesz, hiszen akkor egy egész óránk lesz az asztaldíszek elkészítésére. 


1 megjegyzés:

  1. De jó, hogy eszembe juttattad a satírozósdit. Tényleg milyen sokat készítettünk mi is annak idején ilyet.

    Mi az a társaslap? Lehet, hogy tudom csak mi másképp hívtuk?

    VálaszTörlés