2012. november 12., hétfő

Képes napló 19.

Két hét telt el a legutóbbi képes naplós bejegyzésem óta. Ebben a két hétben kevesebb dolog volt, ami  megfogott, mondhatnám, inkább ez olyan "nem szeretem" két hét volt. Bizonyára közrejátszott benne az is, hogy erre az időre  esett a halottak napja, illetve az arra való készülés. 
Aminek örültem (már ha illik ilyet mondani) a halottak napját illetően az az, hogy előző nap felkerestük a szomszédos falu temetőjét, ahol dédnagyapám és a nagyapám testvérei vannak eltemetve. Én még sose  jártam itt korábban.

Régen sosem értettem, miért készítenek az emberek fényképet egy temetésen, vagy a sírról. Miután meghalt az édesapám, én is másképp látom ezt a kérdést, bár még nem fényképeztem le a sírját. De megértek másokat. Éppen ezért a koszorúk kiválasztása is nehezebb, mert ugye próbáljuk a legszebbet megtalálni. 






Az őszi szünetet mi másra használtam volna fel, mint hogy készültem a novemberi projektre. Nagyon jó oldalakra bukkantam, amiről be is számoltam. Van, aki köt, horgol vagy varr, más tévézik, olvas, vagy takarít szabadidejében, ettől érzi magát teljes embernek. Nekem ez a mindenféle keresgélés, kreatívkodás nyújtja azt, amitől jól érzem magam.




Negyedik hete több időt fordítok a körmeim ápolására. Bár nem tudom, mivel ártok többet vele: ha kilakkozom a körmeimet és elvékonyodik, vagy nem lakkozom ki, és ezért törik le állandóan? De a lányom tömérdek lakkja arra inspirál, hogy kifessem őket.



A vasárnap negyedik éve a főzésről szól. Olyan rutinom van már benne, hogy pár óra alatt elkészül 4-5 féle étel. A múlt heti menü: chilis bab, hagymás krumpli kefírrel, virslis-tojásos bab, lecsós csirkemáj, kínai pirított csirke,  és ami a képről lemaradt: mirindás szelet.





Tegnap kicsit tovább tartott a főzés, de szokásomtól eltérően most több köret is készült, és csomagolni is többfelé kellett. Ami nincs a képeken: Töltelékes karfiolleves és a batyuhoz készült hagymás krumplisaláta.

Somlói galuska

Ananászos zöldséges csirke rizzsel

Pörkölt tésztával

Rakott karfiol

Gombás zöldséges batyu



Bár még nincs itt az ideje a forralt bornak, a nagyobbik lányom megfázott, így népi gyógymódot alkalmazva ezt készített, borssal, fahéjjal, citromkarikával és miegymással. Persze itthon nem bográcsban készült. :))

IMG_8149
A megfázás pillanata: készül a forralt bor



Valahogy mindig is vonzottak a más szemében "értelmetlen" tűnő dolgok. Adna ki rajtam kívül pénzt valaki ilyenekre? A Kikben találtam rá, akciósan 290 Ft-ért. Itthon erre semmi szükség, mivel a lányaim már nagyok, és egyébként sem hiszem, hogy játszottak volna ilyennel bármikor. Gondoltam, tesi órára jó lesz. Az útterelő bólyából 8 darab van, akadálypályához jól jön majd. 






Végül a csütörtöki nap képe, ami a hónap képe is egyben, legalábbis számomra.  Láttatok már ibolyát novemberben? Eddig még én sem. Ugye, milyen szívet melengető látvány? Jön a tavasz, hihetnénk a kép láttán. Vagy mégsem? 





Ezzel a képpel kívánok szép hetet mindenkinek!





2 megjegyzés:

  1. Hú, ezen a körömlakkozáson, már én is régóta töröm a fejem, de valahogy sehogy sem jön össze, mert folyton mosogatok...
    :)
    Ibolya novemberben, hihetetlen!
    :)))
    Neked is szép, tartalmas hetet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mosogatást gumikesztyűben csinálom, így szinte kitart egész héten. Köszi. :))

      Törlés