2012. november 20., kedd

Adventi naptár ötletek

Évek óta figyelmet fordítok arra, hogy az osztálykeretben is készüljünk a karácsonyra. Itt most nem a karácsonyi történetekre, versekre és dalokra gondolok elsősorban, hanem a bensőséges, mondhatni családi hangulat megteremtésére.

Régebben magam készítettem adventi naptárt, vagy levittem azt, amit otthonra vettem. Később, hála a kreatív kiadványoknak és az internetnek, már azon kellett gondolkodni, hogy a sok jó ötletből melyiket készítsük el. Sajnos nem sok maradt meg, mert általában olyat készítettem, amit utána meg is kaptak a gyerekek. Minden nap folyt érte a verseny. Volt, hogy az kapta meg, aki a legtöbb  piros pontot gyűjtötte, legszebben olvasott, legjobban viselkedett, stb. Persze arra odafigyeltem, hogy mindenki kapjon legalább egyszer. 


Fenyős adventi naptár 2011.

Az itthon "leselejtezett" könyveket, játékokat, ceruzákat, egyéb apróságokat is levittem, és ezek közül is választhatott az aznapi nyertes. Ajándék hál' Istennek még mindig van, mivel már a lányaim is tudják évek óta, hogy nálunk semmit sem lehet kidobni. 

Pár éve közösen készítjük a naptárt az osztállyal, és minden nap az viszi haza, aki készítette. Az ajándékokért viszont most is ugyanúgy folyik a verseny, mint 23 éve. A naptárak alapja mindkét esetben wc papír guriga volt.


Hóemberes 2010-ből




Egyszer, valamikor ilyenek is voltak:












Ha hajtogatunk ilyen Mikulásból 24 darabot, ez is lehet adventi naptár. Annak idején én hurkapálcikákra kötöztem fel.



És ha az ember szépet és olcsót lát, azt is megveheti, mint én ezeket anno.








Az idén ezek közül fogok egyet választani, maradva a wc guriga alapnál. Nektek melyik tetszik a legjobban?




2 megjegyzés: