2012. július 1., vasárnap

Betűmesék a Játékház tankönyvhöz "vonat s"

Jöjjön az utolsó mese, amit kitaláltam. Néhány betűhöz az első bejegyzésben már említett oldalon találtok meséket. Sajnálom, hogy a többi mesét nem írtam le, de aki pedagógus, az tudja, hogy rohanás az egész nap. Plusz mivel én informatikát is tanítok, és a felső tagozat más épületben van, így hetente kétszer valóban rohannom kellett, hogy átérjek a gyerekekkel.

A vonat "s" meséje

A maci és az autó jó barátok lettek, mindig együtt játszottak, míg tomi az iskolában volt. 
- Tü-tü-tü - mondta az autó, ami autó nyelven azt jelenti: ismételjük át, amit a közlekedésről tanultunk!
- Mmm - kezdte a maci, ahogy tanulta: Balra nézek, jobbra nézek, ha nem jön jármű, átmegyek.
- Tü-tü-tü, nagyon ügyes vagy!
- Mmm - kérdezte a maci - ma mire tanítasz meg? Az autó éppen válaszolni akart, amikor egy hangra lettek figyelmesek.
- S-s-s - hallatszott egy dobozból.
- Mmm - kérdezte ijedten a maci - mi lehet ez?
- Tü-t-t , nem tudom - válaszolta a vonat - nézzük meg!
- Mmm, én félek - felelte a maci.
- T-t-t, nem lehetsz olyan gyáva, mint egy nyuszi! - rivallt rá az autó. Odamentek a dobozhoz. Amikor kinyitották, egy vonatot pillantottak meg benne.
- S-s-s, végre! - sóhajtott fel a mozdony. Már teljesen elgémberedtem ebben a dobozban.
- Mmm, hát te ki vagy?
- S-s-s, én egy mozdony vagyok, ők pedig a vagonok.
- Tü-t-t - szólt közbe az autó - én már láttalak téged, te is egy közlekedési eszköz vagy.
- S-s-s, igen - felelte a vonat - de most vissza kell mennem a dobozba, mert Tomi születésnapi ajándéka leszek. A polcon majd találkozunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése