2012. május 7., hétfő

Társasjátékhoz kérdések- szókincsfejlesztés

Korábban írtam, hogy idén a Játékvár tankönyvcsaládot használom, melynek révén nagyon sok mesével ismerkedtünk meg, és rengeteg szóval bővült  az idén is a tanulók szókincse. Azt gondoltam, hogy az ismétlést játékos formában fogom megoldani. Egy turis látogatásom alkalmával vettem egy angol társasjátékot, ahol a játéktáblához 800 kérdést tartalmazó kártya tartozott. Először arra gondoltam, hogy lefordítom a kérdéseket, de nehéznek találtam, nem alsós gyerekeknek való, ezért magam gyártottam kérdéseket. ( Természetesen nincs még 800 kérdés, de úgy gondoltam, hogy minden tanévre 200 kártyát fogok készíteni.) Papírboltban vettem olyan papírt, amire kinyomtattam a kérdéseket, és mint egy levonót, ráragasztottam a kártyák hátoldalára.
Lassan végzünk a könyvekkel, utána kezdődhet a játék (ismétlés)!

Ízelítőül néhány kérdés, de aki szeretné, - és rendszeres olvasó - annak e-mail-ben szívesen elküldöm.



Mondd egy szóval! Mik ezek?
-          süveg
-          kucsma
-          főkötő
-          párta

Plusz egy betű. Mit jelentenek a szavak?
-          székely
-          székhely


Csak egy betű. Mit jelentenek a szavak?
-          tőr
-          túr


Szólások, közmondások- mit jelent?

Sok van annak, ki többet nem kíván.

Találós kérdés:

Se hárfája, se gitárja, mégis szól a muzsikája.

Melyik a kakukktojás?
-          csorda
-          csürhe
-          bivaly
-          gulya

Új betű - új szó:
- Az autót megállítja (f_ _ )
- Bútor, amin ülünk. (sz _ _ )


Mit jelent a szó:
ABRAK?

-          takarmány
-          házon van
-          nyílás

Ki jut róla eszedbe?
A gróf feleségül akarja venni, mert egy fényképet lát róla.

Mi a mese címe?
Többen összefognak, hogy levegyék az égről a holdat.



Mit látsz a képen?



10 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon klassz lett. Én szeretném őket, ha szabad. Az emailemet tudod szerintem, de azért a biztonság kedvéért ideírom: zsuzsannahernadi@freemail.hu

    VálaszTörlés
  2. Idehívtam Zs.-t, hogy megkérdezzem mit lát a képen. A várt válasz "iglu" vagy "amiben az eszkimók laknak" volt. Erre közli, hogy jégkunyhó. :) Nem is tudtam, hogy már találkozott vele, pláne nem, hogy a szebbik (magyar) szóval él. Sokkal okosabb ez a gyerek, mint az anyja :D

    Én is szeretném elkérni: bergamott@gmail.hu

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretném,ha megosztanád velem,köszi:)
    aczelkriszta@freemail.hu

    VálaszTörlés
  4. Szeretnélek megkérni,hogy oszd meg velem a kérdéseket:),köszi
    aczelkriszta@freemail.hu

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretném,ha megosztanád velem a kérdéseket. Köszönöm.
    bataigy@gmail.com

    VálaszTörlés
  6. Szia! Most találtam rá az oldalra, nagyon tetszik. Én is szeretnélek megkérni, hogy oszd meg velem is a társasjátékhoz összegyűjtött kérdéseket. Előre is köszönöm: Gabriella : )
    molnarnak@gmail.com

    VálaszTörlés
  7. Szia! Kérlek velem is oszd meg a társasjáték kérdéseit! Szuper ötlet! Köszönöm előre is! Bibor, e-mail: balla.bibor@gmail.com

    VálaszTörlés
  8. Szia! Szeretném, ha elküldenéd a társasjáték kérdéseit. Nagyon jó ötletnek tartom! Előre is köszönöm a segítséged! Ibolya
    kukkibolya@gmail.com

    VálaszTörlés
  9. Szia! Szeretném, ha nekem is elküldenéd a társasjáték kérdéseit! Előre is köszönöm! Ilona
    schneider.ilona@gmail.com

    VálaszTörlés