2012. március 3., szombat

Nagymamám receptje:Kásás béles

Most nem iskolai dologról írok, egy régi receptet szeretnék megosztani veletek. Mint minden háziasszony én is sokat sütök-főzök, általában a jól bevált receptjeimet használom, illetve néha, ha újdonságra vágyom, a neten keresek valamit.
Hétvégén mindig sütök süteményt, mostanában a kelt tésztára kattant rá a családom. Kb két hete, sütés közben eszembe jutott nagymamám egyik süteménye, a kásás béles, amit még én soha nem sütöttem meg. Nem ördöngösség, és végül elnyerte a családom tetszését. Amivel a nagyi receptjét "felspanoltam", az a meggyöntet.

Kelt tésztával kibélelem a tepsit, rárakom a kész tejberizst, amibe vaníliacukrot tettem, tetejére tészta, és be a sütőbe. Szerintem a reszelt citromhéj, mazsola, aszalt gyümölcs sem rontaná el, de én ragaszkodtam a nagyi-féléhez.
Aztán jött az ötlet, az öntettel. A meggyet megfőztem, aprítottam; bele 1-2 csomag zselé és kész. A lányaim nagy kedvence lett, ma is ezt sütöttem. Ki lehet próbálni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése